CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 11, 2010

" Cinta Si Tomboy "

Adriana baru habis waktu persekolahannya dan singgah ke kedai runcit untuk membeli barang yang wajib dicarinya selepas pulang dari sekolah.

Di hadapan pintu pagar sekolah,

" ishk! Hujan lagi..." kata Hakimi.

"Hakimi?!" panggil Adriana apabila ternampak Hakimi.

"Eh, Adriana! Aku salah anggap ke? Adakah dia tunggu aku nak balik bersama? Atau mungkin dia dah faham perasaan aku selama inidan nak meluahkan perasaannya dalam hujan yang sebegitu romantik ni.Eh, buang payung pulak...kenapa dia ni? Oh ya! Mungkin...dia nak peluk aku kot?! Tapi apasal lain macam jer..." Hakimi berkata dalam hati dengan tingkah laku Adriana gadis idamannya yang dah lama menjadi tumpuannya.

"Nah, ambik kau flying kick aku. Bodoh engkau!! Mampusla kau!!" kata Adriana sambil meneruskan aksi 'flying kick' nya untuk membelasah Hakimi.

Memang parah Hakimi dibelasah oleh Adriana. Dengan cepat Hakimi cuba untuk menenangkan kemarahan Adriana.

"Weii sabar! Dengar dulu saya nak cakap!...Errr!.." belum sempat nak dijelaskan kepada Adriana. Hakimi sudahpun ditambah lebam dimukanya oleh Adriana.

Perangai Adriana memang tak ubah macam lelaki. Asyik nak bertumbuk je walaupun masalah kecil. Adriana seorang gadis yang susah nak di bawa berbincang. Memang liat untuk dinasihati. Namun , perangainya itu tidak pernah disalahgunakan. Dia tak pernah ada rekod masalah disiplin. Memang dia suka bergaduh tapi bergaduh untuk menegakkan kebenaran, maruah keluarga, kawan-kawan, dan diri sendiri.

" Tak payah dengar, sebab aku taknak dengar pun!! Berani kau cabar aku!!. Nak kenakan aku? Kau ingat Hari Jadi kau, aku tak berani nak pukul kau? Kau dengar sini, aku tak amik kisah yang kau ni melawak ke serious ke. Aku takkan benarkan kau menyintai aku. Besok kalau aku nampak muka kau lagi, kau tahu la nasib kau. Sleep time bebeh!!!" Adriana menghabiskan rencananya untuk menghentikan Hakimi daripada terus menyintainya dan seterusnya memberi amaran.

Pada waktu rehat di sekolah siang tadi.Di dalam kelas...ini la yang berlaku....

"Oii! Hari Jadi kau kali ini apa plan kau? Apa wish kau kali ni?" tanya salah seorang kawan Hakimi, Azri kepada birthday boy, Hakimi.

Kawannya Pian menjawab selamba." Aku tahu apa wish dia, sure macam dulu nak dapat awek idaman dia la."

Kawan-kawannya yang lain bertanya," siapa awek yang kau idam sangat tu?"

Hakimi menjawab," Perempuan idaman aku tu dah lama muncul dalam hidup aku. Dia mempunyai kebijaksanaan, berani, cute, dan banyak lagi sifat yang perfect ada pada dia. Semua sifat awek idaman aku tu ada pada diri Adriana.

Ha! Ha! Ha! Ha!.....

Seluruh kelas riuh rendah dengan gelak tawa setelah mereka mendengar nama Adriana sebagai gadis idaman jejaka kacak dan paling popular di sekolah.

"Adriana ke? Kau buat lawak sarkas ke wei? Ha! Ha!

" Aku ingat siapa la awek tu. Rupanya si minah tomboy tu yang kau gilakan. Ha! Ha! Kau minat dia sebab dia ada silat yerk? So, boleh la dia protect kau la nanti kan? Habis la kalau kau jadi balak dia nanti. Sure kena torture kaw kaw punye. Jadi tongong je la kau nanti. Ha! Ha! Ha!.Fuhh!! Terer tul la citarasa kau. Tak sangka kau boleh jatuh cinta ngan awek yang leh membuatkan kau cacat seumur hidup!!.

Selepas peristiwa pada waktu rehat itu, Adriana telah keluar dari kelas dengan marahnya. Mungkin kerana gelak tawa dari rakan-rakan Hakimi yang membuatkan dia malu.

Flashback abih...

"Eh, Hakimi!! Laaa! Sampai pengsan dalam tong sampah dikerjakan? Melampau betul Adriana tuh!" Ruby yang juga rakan sekelas kepada Hakimi dan Adriana terkejut melihat Hakimi yang telah pengsan di dalam keadaan basah kuyup setelah dibelasah Adriana.

"Habislah sekarang. Kau cakap kalau aku terus terang kat dalam kelas, dia sure terharu punye. Tapi lain pulak yang jadi. Sekarang habuk pun takde, dia dah benci tengok muka aku lagi." Hakimi dengan penuh penyesalan meluahkan perasaannya di dalam kelas siang tadi.

" Ala, Hakimi. Mane la aku tahu semua tu nak jadi. Aku pun tak sangka bebudak kelas kecoh sampai macam tu sekali. Siapa pun akan bengang kalau kena gelak macam tu wei." Ruby yang rasa bersalah dengan apa yang di cadangkan.

"He! He! Tapi tadi memang best gila siot! Masa dia marah tu kan, fuyyooo...cun habis siot!! Dari cara dia belasah aku lak macam heroin dalam Charlie's Angels tu." Hakimi yang sedang angau dilamun cinta sampai tak pernah merasa sakit dibelasah oleh Alyssa.

"Hah!! Kau kawan baik dia kan? Sure kau tahu apa hobi dia kan?" tanya Hakimi kepada Ruby.

" Tak berapa tahu la tapi kau boleh curi-curi ikut dia, nengok mana dia pergi." jawab Ruby sambil memberi cadangan untuk menyatukan Hakimi dan Adriana.

" Ermmm, Okay cun! Mulai esok aku akan jalankan operasi baru.Oh! Adriana ku sayang!!” kata Hakimi sebagai tanda dia setuju dengan plan Ruby.

Keesokan harinya...

Hakimi melakukan apa yang dicadangkan oleh Ruby demi mendapatkan cinta Adriana.

"He! He! Intipan James Bond baru bermula." kata Hakimi dalam hati sambil senyum sinis mengikut ke mana saja jejak kaki Adriana melangkah.

Hakimi nampak Adriana berhenti di kedai haiwan peliharaan untuk bermain dengan kucing yang ada di kedai itu.

Dan Hakimi berkata di dalam hati," Oooo...dia suke kucing rupanya."

Tanpa dia sedar bahawa misi jejak dia dah pun di'bau' oleh Adriana.

" Ermmm... biar dia ikut aku masuk lorong ni, pastu tahu la aku ajar." kata Adriana dalam hati.

Dia pun berjalan memasuki lorong kecil dengan harapan dapat memberi pengajaran kepada Hakimi yang daripada tadi mengekorinya.

"Hah!! Berani kau cuba intip aku!!" kata Adriana namun, wajahnya berubah terkejut apabila melihat bukan Hakimi yang dilihatnya bersamanya di lorong tersebut.

" Oppss!!! Sorry salah orang. Aik mana mamat tu? Bukan mamat tu ke yang ikut aku daripada tadi." kata Adriana dalam hati.

Orang yang dilihatnya bukanlah Hakimi tapi seorang budak yang tak dikenali dan seorang yang begitu mencurigakan.

“Siapa la pulak mamat ni? Dah la tak hensem. Aduh penatlah aku hari ni kena belasah orang lagi.” Kata Adriana dalam hatinya.

"Oh!! Rupanya selama ni kamu memang dah lama perasan yang saya selalu tengok awak. Tak sangka awak pun sukakan saya rupanya. Saya janji saya akan mencintai awak sepenuh hati saya" kata mamat yang tak dikenali itu.

Adriana cuba mempertahankan dirinya," siapa suka kau? Jangan ambik kesempatan nak pegang-pegang aku!!" kata Adriana.

"Saya dapat rasakan perasaan cinta antara kita sedang bergelora apabila tangan lembut awak tu menyentuh muka saya. He He He...terima kasih..." kata lelaki tu.

Tiba-tiba , Hakimi datang di lorong itu.

"Woi!! Apa yang kau buat tu?" jerit Hakimi.

Adriana pula sibuk menguruskan lelaki tak guna tu tanpa menghiraukan kehadiran Hakimi.

Hakimi terjatuh kerana dihempap oleh badan lelaki tadi yang jatuh akibat tendangan daripada Adriana. Apabila lelaki itu mahu mendapatkan Adriana, Hakimi menarik kaki lelaki itu supaya Adriana dapat melarikan diri.

" Adriana, pergi!! Lari cepat!! Dia dah tak boleh gerak lagi ni. Tolong lari cepat!! Saya takkan benarkan budak muka buruk ni usik awak lagi. Pergi!!!!" jerit Hakimi berusaha untuk menyelamat Adriana.

Namun lelaki itu memijak kepala Hakimi.

Perlakuan yang dilakukan lelaki itu memang menaikkan darah Adriana kerana dia tak boleh tengok kawannya dihina seperti itu apatah lagi lelaki yang menyintainya dan sudah berusaha untuk menyelamatkan dia.

" Oit!! Cis!! Berani kau pijak kepala balak aku!!" setelah selesai membelasah lelaki itu, Adriana terus membawa Hakimi untuk menyelamatkan diri dari situ.

Hakimi pula masih tertanya kebenaran apa betul apa yang dia baru dengar tadi.

" Berani kau pijak kepala 'balak' aku..??? betul ke apa yang aku dengar tadi? He! He! Aku boleh rasa yang dia dah boleh menerima cinta aku terhadap dia." kata Hakimi di dalam hati.

" Banyaknya darah keluar…rasa macam...macam nak pengsan.." kata Hakimi jatuh longlai di atas kaki lima.

Adriana risau sambil menyahut," Hakimi, bangun Hakimi, Bangun". Dalam usaha Adriana nak membangunkan Hakimi yang pengsan itu. Rupanya Hakimi masih sedarkan diri dan cuba untuk memeluk Adriana.

Tibe-tibe...

"Eh!! Apa yang korang buat kat sini?" ruby bertanya.

Adriana terkejut lalu menolak Hakimi. Lalu Hakimi jatuh ke bawah tebing di tepi jalan. Adriana tak menyangka yang dia telah menolak Hakimi kerana malu terhadap Ruby.

Kemudian, dia menjalankan aktiviti biasanya yang sentiasa menyelamat Hakimi tapi kini sebagai heroin miliknya.

-The END-

0 comments:

Post a Comment