CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 10, 2010

Aku Tak Nak Kau La!!! - #1

Ogura Yui merupakan pelajar perempuan yang telah kecewa dengan kisah percintaan yang menjadi impiannya selama ini setelah putera impian yang diidamkan iaitu, Takuma telah berkahwin dengan wanita pilihannya. Takuma merupakan abang sepupu kepada Yui. Dan sudah lapan tahun Yui menantinya namun cintanya tak kesampaian kerana Takuma lebih memilih Minori.

Pada hari perkahwinan Takuma dan Minori, Yui mengimbas semula segala kenangan yang ada di ingatannya tentang putera idamannya itu buat kali terakhir.

"Takuma, segaknya awak!. Awak nampak macam model la bila pakai baju tu, Minori!. Cantik betul awak ni." puji sahabat-sahabat Takuma dan Minori. Tak lupa juga keluarga yang begitu merestui hubungan mereka namun bukan untuk kebahagiaan Yui.

"Ish.Ish.,Sesiapa pun akan nampak cantik kalau pakai gaun pengantin!. Apa lagi kalau dah pergi rawatan kecantikan berpuluh-puluh kali!" Yui berkata dalam hati sambil memendam rasa sakit. Dia makan sepuas hati di dalam majlis itu, dengan harapan dia akan dapat melupakan segala kesakitan itu.

“Bagusnya! Baru tiga bulan kenal, terus nak kahwin!" ada suara yang memuji dua pasangan itu.

“ Bagus apanya? Aku yang dah lapan tahun kejar dia, tau?" dengan marahnya Yui membalas dalam hati sambil mengenggam tangannya.

“ Ayah adik kata kami boleh gunakan bilik kosong tu kalau kami nak. Jadi kami ambil keputusan untuk tinggal bersama dengan korang di sini.” Kata Takuma kepada Yui.

“ Maaf menyusahkan. Kakak akan tinggal di sini mulai sekarang.” Kata Minori kepada Yui.

“ Ah, ape? Tinggal dengan kami?! Apalah ayah ni!” kekecewaan Yui semakin bertambah.

“ Kenapa aku kena duduk serumah dengan musuh cinta aku?” Tanya Yui dalam hati dengan perasaan tertekannya.

Tiba-tiba,…..

UWAAAAAAAAAHHHH!!!!!UWAAAAAAAAAHHHH!!!!!HUHUHUH! Terseksanya.

“Kenapa lak dengan mamat ni? Overnya nangis laki ke pondan ni. Kalau nak nangis pun, cover la sikit. Ish.ish. Ganggu emosi aku betul. Dah la emosi aku dah cukup terganggu ni.” Kata Yui dalam hati sambil melihat gelagat lelaki di sebelahnya itu.

“ Weh…Kau sedar tak semua orang pandang kau sekarang ni? Kau ni over betul tau, tolong la berhenti.” Pujuk Yui cuba menenangkan lelaki itu.

“ Jangan kacau aku la. Suka hati aku la nak nangis ke ape ke.” Jawab lelaki itu membalas pujukan Yui.

“ Cis, Dia ingat umur dia berapa?! Dia kebudak-budakan betul la.” Tegur Yui dalam hati.

“Takkan la aku nak ketawa pulak di hari perkahwinan perempuan yang aku cintai.” Lelaki itu cuba menerangkan situasinya kepada Yui.

“ Ah, lelaki ini pun sama menanggung derita kerana cinta yang tak kesampaian.” Kata Yui dalam hati.

“ Nah, gunalah ni! Aku faham perasaan kau. Ini perkahwinan orang yang aku cintai jugak,” Yui memberi sapu tangan sambil memberitahu situasinya pula kepada lelaki itu.

“ Pedih, kan? “ Tanya lelaki itu.

“ Sangat pedih. Takde kesakitan yang lebih sakit dari putus cinta. Dalam sekelip mata je semuanya berubah.” Yui menyatakan perasaan yang dirasai sekarang sambil menitiskan air mata.

“ Betul tu, Aku benci rupa lelaki tu yang cengeng dan lembik. Lagipun aku jauh lagi tinggi dari si ketot tu! Dan seribu kali ganda lebih hensem dari dia. Yang paling aku tak tahan sekali, kaki dia busuk pulak tu!” kutuk lelaki tu tentang Takuma kepada Yui.

Dengan marahnya Yui membaling jambakan bunga yang berada di dalam genggamannya ke muka lelaki itu sambil berkata “ uh.uh. Abang yang aku kasihi tak mungkin ada kaki busuk! Dan dia sejuta kali ganda lebih hensem dari kau!”

Yui mengalah dan tidak mahu menangis lagi di atas apa yang berlaku. Dia harus menerima kenyataan bahawa dia tak mungkin boleh hidup di rumah keluarga bersama dengan musuh cintanya.

“Betul tu!. Ada ramai lagi lelaki kat luar sana. Pasti aku akan temui cinta baru! Aku nak keluar dari rumah. Selamat tinggal, abang Takuma. Aku akan cari sendiri kebahagiaanku.”

To be continued…..

0 comments:

Post a Comment